25 November 2012

still have !

almost a year aku tak update blog. then kenapa tiba-tiba hari ni. why? ade ape dengan tarikh ni.

nothing special pun. just hari ni ade masa terluang phuii bajet kau retis plok busy manjang 

just to inform yang blog ni still exist even aku dah terlampau lame mengabaikan nye

sepanjang setahun ni banyak yang telah berlaku, macam-macam cerita, kisah, kontroversi, propaganda, drama, filem, cerpen and etc

the latest :

aku baru je lepas common test. gambaran common test sama je macam time diploma dulu kecot perot laa nk jawab. if dulu dekat branch lecturer boleh laa cakap "take it as a quiz, coz test nanti i prepare lain untuk u guys" sebab soalan common test memang susah. prepared by campus shah alam. but now aku dah dekat shah alam. memang  tekanan laa kan -.-"

before seated for the test, on 03rd november 2012 it was hari yang paling bersejarah dalam hidup aku setakat ni. my engagement day. even ada sikit problem but alhamdulillah semuanya selesai dengan selamat :)
selain tu juga, aku dapat jumpa dengan kawan-kawan lama walaupun ramai yang marah sebab tak jemput. sorry uolls. insyallah, jodoh panjang sampai hari nya nanti aku jemput ye :)

mid sem break, for sure rumah aku busy gila. rumah buat renovation sikit. but yang paling comel kita orang ramai-ramai cat rumah :) angah, adik, ain, mak, abah and wan. preparation untuk hantaran memang susah sebab semua aku tengok cantik tak tahu nak pilih macam mane. actually aku tak kisah, just follow idea mak. mula-mula mak pilih warna hijau. da siap satu gubahan. try laa snap picture. then warna x naik. mak kate taknak. now turn aku buat pilihan but mak n wan kate tak lawa pula. geramm okay fine ! uolss pilih. tahu pun blurr. okay aku bagi second idea pula . purple grey. nampak nye macam tak de bantahan. then mula beli barang. mase tengah siap kan hantaran wan bersuara "macam senang je nak buatnya, tengok poun macam best, tetiba je banyak idea datang, rasa macam nk buat sendiri laa hantaran aye" okay, saye terkejot awak. 

one more thing yang tak boleh lupa

two weeks before the day
me   : awak, awak nak bagi hantaran berapa dulang ?
wan : kalau nak bagi satu je boleh ?
me   : boleh je. sb aye mungkin bagi sembilan dulang.
wan : banyak nya. aye bagi awak lima awk balas tujuh.
me   : alaa. takpe biar berlebih nanti tak cukup.
wan : taknak laa macam tu aye bagi sikit awak bagi banyak
me   : yela-yela

one week before
wan : hehe. awak. sembilan taw
me  : apa yang sembilan awak ?
wan : hehehe. hantaran. 
me   : haaa. aye dah cakap. degil. dush!

a few hours before the event
wan : sayang, awak ade tak lagi barang-barang?
me   : what do you mean haa?
wan : hehehe. da jadi sebelas
me   : AWAK !

ape lagi, nasib baik la cousins aku awesome ! memang dorang belasah semua coklat. hahaha

tu baru tang dulang hantaran. belom masok lagi tang pilih tarikh. mula nya aku and wan pilih 10.11.12. but on that day aku ade common test and wanee (wan's sister) ade test muet. so kena pilih tarikh lain. aku pilih 03.11.12 sebab aku tengah mid sem break and maybe takde problem. but on that date wan kate family dia tak boleh sebab a week before dyowg ade kenduri kawen dekat kampung. takut tak ramai yang boleh datang. tukar tarikh lagi -.- 18.11.12. still x sesuai. at last aku and wan sepakat 03.11.12. sebab tarikh tu je yang available. just maybe sebelah wan yang datang tak ramai. (lima kereta)

...................................................................................................................................

kelmarin lepas class nihon-go aku pergi tengok twilight : breaking dawn part 11  dengan wan. memang best gila. wan siap cakap dia berdebar-debar tengok cerita tu. comel laa awak ni. kitorang kecewa gila carlisle cullen mati. rasa macam dah tak syok dah. konon sedih laa. seth and leah mati. tapi syok sebab jane, aro and volturi mati ! suprise. kuase alice superb. aro terkena . renesmee cantik.

poster 

edward cullen & bella swan

bella & her daughter renesmee

bella , edward & renesmee - forever

:: nak tengok lagi.

all this happened, more or less !

No comments:

Post a Comment